Dear Ladies and Gentlemen,

Dear sports friends,

Dear boys and girls,

The oldest Table Football club in Lower Austria, Austrian association (EÖTV) founded in 1982, is being re-built. The main target is to advertise sport table football to the youth and built a new generation for the club. That will a main path and challenge to success. We will focus on the Austrian domestic events and create a fine club atmosphere, which is always the base for further steps ahead.

The youth will be our target, as well as any person of age, gender or colour. We are a non profit club, who’s policy is to achieve an ambient for sport table football.

We want to educate youth, and show them our great and fine sport. Many kids are looking for a sport (something) they can enjoy in there free time. We also communicate in- and learn English, because it is in modern times inter-nationally necessary to communicate in English. Sport table football will help the kids to develop in English for better communication, concentration, dexterity, fairness, tactics, accuracy and self discipline within the sport.

Parents and teachers need to understand these features. We offer them within the club and sport table football training.

Many EÖTV sport members developed positive in there life, because of the advantages mentioned above.

JOIN us! Come to the club - play a great game

Horst   Deimel

TFC Ebenfurth founding member

Abgerundetes Rechteck: EMAIL: info@sporttischfussball.at

Wir wollen unsere lieben Sportsfreunde, die von uns gegangen sind gedenken, den wir haben Sie gut gekannt und gegen Sie am grünen Filz geschnippt.

Erich Storch (SC Urfahr Linz) xx.xx.1993

Gründungsmitglied des SC Urfahr Linz mit den Schiebel Brüder. Sehr freundlicher und lustiger Kerl.

Helmut Kastner sr, (TFC Red Star Vienna).

Der Sport Tischfußballer und Vereinsgründer des TFC Donaustadt, war auch sehr lange Mitglied beim TFC Red Star Vienna und hat sich immer um die Jugend in den Vereinen gekümmert.

Hans Kögl (TFC Ebenfurth) 23.Feb.2017

Von der ersten Stunde an beim TFC Ebenfurth.  Österreich Pokal Sieger. NÖ Landesligateilnehm.

Christian Muth (TSC Royal 78 Kaisermühlen)

FISA WM Teilnehmer 1982, EÖTV Junioren-meister 1982.

Abgerundetes Rechteck: Memorandum
Abgerundetes Rechteck:   Memorandum

Profil.   Profile.   Portrait.

Sooooo….. fängt es beim Tischfußball an. Eine Packung unter dem  Tannenbaum zu Weihnachten, dann am Teppich oder Boden auflegen und die ersten “MÄTSCH” werden gespielt. Ob Rapid Wien-Austria Wien, oder Österreich-Deutschland, für Freunde kein Problem, den es macht waaaahnsinnigen Spaß wenn der Favorit gewinnt.

Besorge Dir ein Set und Spiele Sturm Graz-GAK, LASK-BW Linz, Austria Salzburg-Wacker Innsbruck, Austria Lustenau-FC Lustenau oder Wiener SK-1.FC Vienna und so fort….!

Das coooolste TISCHFUSSBALLSPIEL wird zum SPORT.

Textfeld: with us
Textfeld: Learn
Abgerundetes Rechteck: Textfeld: english

Weltweit, fängt es sooo... an!

Tischfussball Videos